tisdag 24 september 2013

Mera pyssel..

Är med i en pysselsida på Facebook där de i några dagar visat bilder och beskrivningar på hur de smälter in servettbilder i blockljus. Pysselgalen som jag är så var ju tvungen att pröva...

Använde ett blockljus som jag hade hemma.
Klippte ur en bild på en servett.
Tog bort de två understa lagren på servetten så bara lagret med bilden är kvar.
Lade på servettbilden på ljuset.
Lade bakplåtspapper över och sträckte det ordentligt så att bilden under ligger still.
Tog min hårfön och värmde med tills jag kunde se att bilden smälte in i ljuset. 
Detta blev resultatet:


Blev inte helt nöjd då kanterna på bilden syns, så skulle värmt en liten stund till. 
Men för att vara första gången så blev det ju okej. 

Ha en bra kväll och pyssla lugnt :)

Kram Veronica

<3




6 kommentarer:

  1. Jättefint blev det
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. vad fint det blev!
    Härlig inspiration!
    Titta gärna in hos mig idag. Säljer en massa fina saker!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint pyssel du gör;))).....ska pröva det där med ljuset....lät enkelt och bra.....
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Så fina ljus. De blir härliga att lysa upp i hästmörkret med.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Åh, jag älskar pyssel! Vilken tur att jag hittade din blogg. Ska bli ett nöje att få följa dig! Kram, Maria

    SvaraRadera

Vore trevligt om du skrev en kommentar innan du lämnar sidan. Kram.