måndag 14 januari 2013

Ännu en måndag..

Så var helgen över för denna gång..
Tänk att det är så långt mellan måndag och fredag men kort mellan fredag till måndag...
Aja, för mig är de flesta dagar lika oavsett helg då jag oftast jobbar i min lilla kiosk..

Igår hade vi besök av min kära syster och pojkvän som ville fira vår nyblivna femtonåring..
Vi åt gott, fikade, och pratade i massor. Tänk att 6 timmar bara springer iväg sådär men mycket trevligt var det. 

Försöker idag att skapa reda i oredan som blivit med alla papper under min sjukdom. Helt otroligt hur snabbt man kommer efter...men förhoppningen finns att snart vara ikapp igen. Blir ju en del att hålla reda på som egenföretagare...



Detta är Rocky. Min vakthund ( läs sällskapshund ) som ständigt är med mig här i kiosken och förgyller tillvaron för både mig och kunder :) 

Ha en bra måndag.

Kram Veronica

<3

8 kommentarer:

  1. Gullig hund:) Jaa du känner som du,inte långt mellan dagarna..Jag varit ledig sen i torsdags men nu är det dags igen i morron:) Jag simmade lugnt,det var såå jädrans gött,hihi Kramen Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Kan tänka mig att det var gött att simma, skulle jag med behöva..Ha en bra dag på jobbet. Kram

      Radera
  2. Härlig bild på din hund Rocky!
    Jo du, det här med skyddskrage är inte kul - speciellt inte efter hela fyra(!) månader. Både Santos och vi är enormt trötta på den. Dessutom ligger han numera i sängen, gärna under täcket hos mig vilket gör att trots att han är liten blir det väldans trångt.
    Men...säg nu inte att det är mitt eget fel, det är husse som helt sonika tog bort hans korg i sovrummet när Santos blev sjuk. Men hos husse ligger han bara tills husse somnat - sen kryper han över och trängs med mig! *fniss* (Fast det är rätt mysigt.....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj fyra månader var lång tid!
      Så klart han ligger hos matte och gosar :)Vår hund är lite för stor så han skulle ta upp hela sängen, smidigt då med en liten..fast de breder ju ut sig med.

      Radera
  3. Så go han ser ut
    ha en bra start på veckan
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)
      Desamma önskar jag dig.
      Kram

      Radera
  4. Vilken fin hund! Vad är det för ras?
    Lite lik våran hund Vilma som tyvärr inte finns längre, och som vi saknar massor:(
    Tack för titten hos mig, så kul att hitta nya bloggar att besöka!:)
    Ha en fin dag!
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt när djuren lämnar oss, de blir ju som familjemedlemmar..
      Vår Rocky är en schäfer, bordercollie, rottweiler, och golden retriever så en salig blandning i honom :)
      Ha det bra. Kram

      Radera

Vore trevligt om du skrev en kommentar innan du lämnar sidan. Kram.