söndag 28 juli 2013

Resa och pyssel

Som ni vet så ligger ju pyssel mig varmt om hjärtat. Så idag när det regnar här på småländska höglandet så åkte symaskinen fram...



Blev en ljuspåse som jag hittade beskrivning här. Bara att sätta i ett glas och tända ett värmeljus så har ni en fin ljuslykta när kvällningen kommer. 

När jag ändå var igång så blev det en vändbar tygpåse också. Fin att ha i badrummet med bomull i eller att använda som brödkorg till gott nybakt bröd...Ja användningsområdena är många, bara fantasin som sätter gränser...här är beskrivningen till den. 




I våras fick dottern stipendium i skolan. Resestipendium till Norge där hon ska bo tillsammans med många andra ungdomar från olika länder. Så igår var det dags för henne att resa iväg...inte utan att det är lite vemodigt när de åker iväg så där och ska vara borta i tre veckor. Men jag tror och hoppas att hennes tid där kommer att ge henne många minnesvärda händelser och många nya vänner. Hennes rumskamrat är från Belgien. Tror om jag inte minns fel att de skulle vara ca 25 st som alla är från olika länder. Sista veckan ska hon bo hos en norsk familj. 

Tänk att varje morgon få ta en simtur i en av alla vackra norska fjordar. 
Det hade de börjat dagen med idag. 


Bilden är lånad från nätet, men visst ser det härligt ut.. 

Ha en bra dag.

Kram Veronica

<3






7 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul och träffa dig hos violas. Det här med att blogga är inte så dumt man träffar ju många likasinnade. Du berättar att det regnar över småländska höglandet så då förstår jag att du reste långt till finloppisen. Har mina rötter i Jönköping/Huskvarna. Bra att det regnar ibland så du kan sy söta tygpåsar.
    Ha det så gott och kram Ann.

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica Trevligt att höra ifrån dej. Ja det var en trevlig dag på finloppisen hos Violan.
    Att träffa många bloggare o instagramare var så roligt . Att få ett ansikte på alla trevliga tjejer.
    Ha det så gott
    Kram Gittan

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tygpåsar du syr. Har länge tänkt att jag skulle få fart på symaskinen men tiden räcker inte riktigt till.

    Ha det gott


    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Jättefina tygpåsar du har gjort...bra med regn så man kan pyssla lite
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Vilka fina påsar du gjort, vad pysslig du är, så här mitt i sommaren! men det är klart, regnar det kan man ju lika gärna göra nåt man tycker är roligt inomhus!

    SvaraRadera
  6. Härliga påsar ;))i morse störtregnade det här men sen kom solen och nu har vi dis från havet...och 19 grader...men till helgen blir det varmt och soligt ;)))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  7. Mycket trevligt med nya kontakter . Är fortfarande lite omtumlad efter dagarna på Vikbolandet. Tittat runt på din blogg, många fina saker.
    Sol till dig fr Tina på Hönö

    SvaraRadera

Vore trevligt om du skrev en kommentar innan du lämnar sidan. Kram.