onsdag 13 februari 2013

Fått en utmärkelse :)

Jag har fått en finfin utmärkelse av fina Jennie, som driver en blogg där hon på ett inspirerande sätt skriver om sin vardag, betonggjutning, trädgårdsbestyr och även vägen tillbaka från utmattningsdepression. Går in och läser där varje dag. Klicka på hennes namn ovan så kommer ni till bloggen. Missa inte det!!

Syftet med denna utmärkelsen är att uppmärksamma bloggar som har mindre än 200 följare, så kommer ge  denna stafettpinne vidare till 5 andra bloggare som jag tycker är värda att uppskattas på detta vis. Skriver de fem i slutet på detta inlägg. 

Med denna utmärkelsen så följer det med lite frågor som jag ska svara på så varsågoda:

Där Trivs Jag Bäst:
Jag trivs allra bäst hemma med familjen. 



Om jag fick välja yrke fritt:
Som liten drömde jag om att bli frisör men den drömmen slog aldrig in. Har istället jobbat som undersköterska i flera år. Har i ett år testat att vara egenföretagare men är nu tillbaka som timvikarie igen. 

Då blir jag riktigt arg:
Jag blir arg vid orättvisor, svek och när folk ljuger eller pratar skit bakom ryggen. 

Jag mår bäst när jag:
Att ha familjen samlad får mig att må bra. Äta lite gott och bara umgås, det gillar jag. Även stunder i ensamhet är så skönt. Att bara få vara...



Om jag vann en miljon:
Hade chansen för ca ett år sen att bli miljonär. Köpte en trisslott som jag skrapade fram tre tvapparater på. Väl där så skrapade jag fram 100.000 kr och blev jätteglad för det. Men om jag hade vunnit miljonen så hade jag köpt en stuga vid vattnet och kanske en ny bil. 

Gör helst på semestern:
De senaste semestrarna har vi tillbringar på Stensö i Kalmar, där vi haft säsongsplats till vår husvagn. Men årets semester är ett oskrivet blad..
Tycker om att åka till badet för massa sol och bad.

Bilden är tagen förra året vid vår närliggande badplats. 

Värsta impulsköpet:
Jag älskar att impulshandla och har många gånger gjort det. Kommer inte på mitt värsta impulsköp då jag säkerligen gjort flera. Men ett jag är nöjd med är min systemkamera jag köpte i somras. Den var väldigt dyr men det ångrar jag inte för en sekund. 

Detta gör mig lycklig:
När vintern övergår i vår och barmark, blomknoppar och andra vårtecken visar sig. 


Ett ord eller mening kan betyda så mycket för mig. 
Kan vara telefonsamtal, meddelande eller i verkliga livet. 
Att veta att tonåringarna i familjen har det bra. 


Kan även säga att den gången jag skrapade fram tvapparaterna på Trisslotten gjorde mig riktigt lycklig.

Jag drömmer om:
Att jag i framtiden ska förverkliga tankar i verklighet. Kan säga att det inte är det lättaste alltid. 

Så där det var lite om mig. 

Nu var det ju fem andra som ska få föra utmärkelsen vidare och de fem jag väljer är:


Detta är bloggar som jag ofta är inne och läser på. 

Är ledig på dagen idag men ikväll blir det jobb igen :)
Har inte jobbat kväll på väldigt läääänge men det ska nog gå bra. 

Ha en bra dag och kväll.

Kram Veronica

<3

7 kommentarer:

  1. Så bra du skrivit, svårt att komma på svar på alla frågor tycker jag:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Ja, det var inte det lättaste, suttit en bra stund med detta inlägg..
      Kram.

      Radera
  2. Tack vännen!

    Tar tag i utmaningen om några dagar. Måste nog ta mig en funderare på vad jag ska skriva.
    Jobbkväll+natt för mig med idag så det är bara att packa väskan och ge sig iväg.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod :)
      Skriv en dag när tiden finns. Ha det bra på jobbet. Kram Veronica.

      Radera
  3. Nämen åh, tack gulliga du! Alltid lika roligt att få uppskattning! Och grattis själv! Jag har fått den här awarden lite nyligen, och frågorna var lite lika (kika här om du vill: http://www.rosorochruiner.blogspot.se/2012/12/award_10.html
    så jag kanske inte svarar på dessa denna gång, hoppas du inte misstycker...
    Vad roligt det var att läsa lite om dig, vi är nog lite lika på en del saker, jag gillar också att vara ensam ibland och bara få "vara", men ändå trivs jag bäst när famlijen är samlad =) Och så har vi haft husvagn, tyvärr är den såld nu men det var mysigt de åren vi hade den. Tyvärr har jag inte vunnit några hundratusen *hihi*
    Ha det gott vännen!

    SvaraRadera
  4. Haha, tack, tusen tack! Jag blir så glad så, det är konstigt, man blir glad när någon tänker så där på en. Jag har lite bråttom nu, men jag skall läsa hela ditt inlägg här, jag gjorde bara som du sade, scrollade ner till slutet!
    Återkommer, och tack igen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla!!! Blir såå glad att någon läser och ger mej både kommentarer och framför allt awarder!!

    Så mysigt att läsa lite om dej..och det var inte dåligt att skrapa fram tv-apparater. Det är sådant jag drömmer om ibland..att göra...fniss!!
    Skall svara på dessa frågor så snart som möjligt!!
    Tack igen och ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Vore trevligt om du skrev en kommentar innan du lämnar sidan. Kram.