onsdag 30 januari 2013

Blandad kompott.

Sitter här hemma och dricker första koppen kaffe för dagen.  Har plöjt igenom gårdagens dagstidning och dagens tidning så nu är jag ikapp där. Men eftersom jag hade mer kaffe kvar så bläddrade jag lite i tidningen Mitt Kök. 


Var mycket gott i den. Är inte mycket för att baka men hittade ett recept på kladdkaka som såg riktigt smidigt och gott ut så kanske kanske blir det att baka i eftermiddag. Vi väntar besök i eftermiddag så kunde vara bra att ha något att bjuda på. 


Vädret här i Småland visar inte sin bästa sida nu. Blött och slaskigt och nästan all snö är borta. På vår väg utanför huset är det blankis. Vore bättre att leta fram skridskorna och åka med dem till kiosken. Hi hi, hade nog varit en syn. Sett ut som bambi på hal is då det är några år sen jag åkte skridskor sist.


På tal om kiosken förresten så har jag bestämt för att stänga den. Har inte kunnat driva den med vinst det senaste och då känns det som om jag inte kan ha den kvar. Fast orolig för jobb behöver jag inte vara, har redan fått två samtal om att hoppa in som vikarie. 

Blev ett långt inlägg idag och hoppas ni orkade läsa hela :)

Ha en bra dag.

Kram Veronica

<3







3 kommentarer:

  1. Tråkigt att du får ge upp din kiosk. Kan tänka mig att du satsat en del för att få det att lyckas. Gott att du inte behöver oroa dig för jobb.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hade gärna stått och tittat när du skulle åkt skridskor på vägen så ring innan du ger dig ut så jag hinner åka och kolla:0
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har samma "skitväder" här. Skönt att du redan har andra jobb.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Vore trevligt om du skrev en kommentar innan du lämnar sidan. Kram.