söndag 3 mars 2013

Gott och blandat.

Idag har jag och dottern varit  duktiga och gått till kyrkan. Inte precis varje söndag jag är där men idag så..
Min son ska konfirmeras i maj så han går och läser och då ingår vissa söndagar som är obligatoriska och denna söndag var en sådan..
De spelade upp ett drama som de gjorde riktigt bra. Pratade högt och tydligt som sig bör. 


Efteråt följde god kyrklunch som konfirmandfamiljerna ordnat maten till. De sålde lite lotter också och jag hade turen att vinna på en.



Servetter och ljus kan man aldrig få för mycket av.

I eftermiddag har jag också haft en köpare av godis. Skönt att bli av med det. 

Nu sitter jag här med en rejäl hög med papper som ska sorteras i pärmar för i morgon är det besök hos revisorn och då är det bäst att allt är i sin ordning. 

Så min kväll är räddad, lär ta en stund till detta. 
Hoppas er kväll är mysigare.

Kram Veronica

<3

4 kommentarer:

  1. Ja, det låter som om din kväll är räddad:) Ja, tyvärr är ju sådant nödvändigt även om det kanske inte är världens roligaste. Grattis till din vinst och tack för en fin kommentar inne hos mig.
    Ha en riktigt bra kommande vecka.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Att gå till kyrkan borde vara lite roligare eller inte lika allvarligt, då hade man kanske gått oftare. Prästen där vi bodde förut, kände vi, och han sa alltid att det är gratis shrink/psykoterapeut varje söndag kl 11.00 i kyrkan - lite rätt hade han väl!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. ibland kan det var mysigt i kyrkan ..vi var där flera gånger när våra döttrar var mindre ..de var med i en kör där i kyrkan..det var genom skolan de gick i .
    Sen har det bara blivit vid dop och begravningar
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om att gå i kyrkan, det blir inte så ofta men varje gång jag gör det så tänker jag att jag ska göra det oftare, det infinner sig ett lugn i mig och det känns väldigt skönt.
    Det låter som ni hade en fin dag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera

Vore trevligt om du skrev en kommentar innan du lämnar sidan. Kram.